Mετά την λήξη της θητείας του Θοδωρή Γκόνη, που άφησε στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου σημαντικό έργο, νέος καλλιτεχνικός διευθυντής επελέγη ο Βασίλης Νικολαϊδης, ο οποίος και ανέλαβε πρόσφατα τα καθήκοντά του.
Ο Βασίλης Νικολαϊδης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θεατρολογία στο Παρίσι, με ειδικό θέμα τη σκηνοθεσία όπερας. Το 1983 δημοσιεύτηκε το βιβλίο του Μαρία Κάλλας, Οι μεταμορφώσεις μιας τέχνης, το οποίο επανεκδόθηκε το 1995.Το 1985 αρχίζει να σκηνοθετεί κυρίως μουσικά έργα. Από το 1991 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή, από το 1992 με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και από το 2000 με το Εθνικό Θέατρο.
Αναφέρονται ενδεικτικά οι κυριότερες σκηνοθεσίες του: Ερωτόκριτος όπερα του Νίκου Μαμαγκάκη (Κρήτη, Αθήνα 1985, α΄ παρουσίαση), Δύσκολοι Έρωτες, καφέ-θέατρο με την Αλίκη Καγιαλόγλου (Αθήνα 1990), Γυρισμός, όπερα του Αργύρη Κουνάδη (Ε.Λ.Σ. 1991,1998, α’ παρουσίαση), Αντριάννα Λεκουβρέρ, όπερα του Τσιλέα (Ε.Λ.Σ. 1992, 1998), Η ώρα του λύγκα του Περ Όλοβ Ένκβιστ (θέατρο Αμόρε 1993), Αριάδνη στη Νάξο μελόδραμα του Μπέντα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 1993) σε ελληνική παρουσίαση, Χορός Μεταμφιεσμένων , όπερα του Βέρντι (Ε.Λ.Σ., 1993), Φιλουμένα Μαρτουράνο του Ντε Φίλιππο ( ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου 1994), Μανουέλ Σαλίνας όπερα του Περικλή Κούκου (Φεστιβάλ Αθηνών 1994, α’ παρουσίαση), Ανθρώπινη φωνή, όπερα του Φρανσίς Πουλένκ (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 1994), Βαφτιστικός, οπερέτα του Θ. Σακελαρίδη (Ε.Λ.Σ., 1994), Τραβιάτα, όπερα του Βέρντι (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 1995), Ο Γενικός Γραμματεύς (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων 1995), Διδώ και Αινείας, όπερα του Πέρσελ («Τέχνη» Θεσσαλονίκης, 1995), Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα, όπερα-μπαλέτο των Βάιλ – Μπρεχτ (Ε.Λ.Σ., 1996), Το τραγούδι του αιώνα μιούζικαλ του Δημήτρη Μαραγκόπουλου (Μουσικό Θέατρο Βόλου 1996), Ο Βασιλιάς Γκόρντογκαν του Ίβσικ (Θέατρο της Ρεματιάς, Αετοπούλειο Χαλανδρίου 1996), Στέλλα Βιολάντη του Ξενόπουλου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων 1996), Η όπερα του ζητιάνου του Γκαίη (στούντιο Ε.Λ.Σ., 1997), Δον Ζουάν του Μολιέρου (Παλιό Πανεπιστήμιο 1997), Μαντάμ Μπατερφλάϋ του Πουτσίνι (Tennessee, USA 1997), Λα Νόννα του Κόσσα (θίασος Commedia 1998), Καβαλερία Ρουστικάνα του Μασκάνι (Ε.Λ.Σ., 1998), Η τύχη της Μαρούλας και ο Μπαρμπαλινάρδος των Κορομηλά – Κόκκου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, 1998 – Βραβείο Ένωσης Κριτικών), Τα παραμύθια του Χόφφμαν του Όφφενμπαχ (Ε.Λ.Σ., 1998), Θείος Βάνιας του Τσέχωφ (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων 1999), Το χειμωνιάτικο παραμύθι του Σαίξπηρ (Θεσσαλικό Θέατρο 1999), Αντιγόνη, όπερα του Μίκη Θεοδωράκη (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 1999, α’ παρουσίαση), Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ (Θίασος Commedia 2000), Άννα Μπολένα, όπερα του Ντονιτσέτι (Ε.Λ.Σ., 2000), Ειρήνη του Αριστοφάνη (Εθνικό Θέατρο 2000, Βραβείο Σκηνοθεσίας «Κάρολος Κουν»), Ταρτούφος του Μολιέρου (Θέατρο «Πόρτα» 2000), Άδεια ποδηλάτου, μουσική παράσταση με την Κερασία Σαμαρά («καφωδείον Εναλλάξ», 2000), Βάκχες του Ευριπίδη (Θεσσαλικό Θέατρο 2001), Φαίδρα του Ρίτσου (Μέγαρο Μουσικής, 2002), Ερωτόκριτος του Κορνάρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης 2002), Πέερ Γκυντ του Ίψεν (Εθνικό Θέατρο 2002), Κάρμεν του Μπιζέ (Ε.Λ.Σ., 2002), Φλαντρώ του Π. Χορν, Ο κατά φαντασίαν ασθενής του Μολιέρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, 2003), Τροβατόρε του Βέρντι (Ε.Λ.Σ., 2003), Ο ήχος του όπλου της Λ. Αναγνωστάκη (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, 2003), Ιππόλυτος του Ευριπίδη (Εθνικό Θέατρο, 2004), Αυτοκράτωρ Μιχαήλ του Τερζάκη (Κ.Θ.Β.Ε., 2004), Ερωφίλη του Χορτάτση (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης 2005), Οπερέτα του Γκομπρόβιτς (Κ.Θ.Β.Ε., 2005), Η Αγνή του Θεού του Πιλμέιερ (Θ. Τέχνης, 2006), «Ούκ επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου» από τις Δέκα εντολές (Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, 2006), Ο Επιθεωρητής του Γκόγκολ (Κ.Θ.Β.Ε., 2007), Το χρονικόν της αλώσεως, ορατόριο του Γ. Χατζηνάσιου (Αρχαιολογικός χώρος Μυστρά, 2007), Σελεστίνα θεατρικό έργο του Δε Ρόχας (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Σεπτέμβριος 2007). Από το 1984 εργάζεται ως παραγωγός μουσικών εκπομπών στο Τρίτο Πρόγραμμα και από το 1988 σκηνοθετεί στο ραδιόφωνο. Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (1994).
Έχει επιμεληθεί τα προγράμματα της «Ορχήστρας Χρωμάτων» του Μάνου Χατζιδάκι , καθώς και αρκετές εκδόσεις δίσκων. Έχει γράψει άρθρα σε διάφορα πολιτιστικά περιοδικά (το «Τέταρτο», «Δίφωνο» κ.λ.π.). Έχει διδάξει υποκριτική σε νέους τραγουδιστές στο Ωδείο «Athenaeum» και στο Ωδείο «Φ.Νάκας».